Vi har 5 års garanti på vårt boende i vårt avtal med Riksbyggen, men vad betyder det egentligen?
Garantin är lika omfattande som om ni skulle köpa en ny spis, en dator eller garderob hos vilket företag som helst. Och den gäller i fem från slutbesiktningen, dvs till slutet av april 2025.
Det alltid en bedömning om ett specifikt fel omfattas av garanti eller inte. Förslitning och skador vi själva orsakat kan t.ex. inte hänföras till garantin.
När ni gör en felamälan är viktigt att hävda garantin om ni har den uppfattningen. Detta för att undvika faktura från Riksbyggen för besök som inte omfattas av garantin.
Observera att felanmälan alltid ska göras till Riksbyggens kundtjänst. Antingen via ”Mitt Riksbyggen” på nätet eller via telefon 0771-860 860. Ett samtal med Riksbyggens personal här hos oss i Höganäs räknas inte som en felanmälan!
Garantiarbete görs under normal arbetstid. Vissa saker kan vara svåra att avgöra själv och då är det en fördel om ni pratar med någon i styrelsen innan ni beställer en utryckning på obekväm arbetstid. Kontaktuppgifter till styrelsens medlemmar finns i material vi tidigare delat ut och även på ”Mitt Riksbyggen”.
Du kan läsa mer om garanti här —>
Fortsatt skön sommar önskar
Styrelsen